Otvorený list županovi Pavlovi Frešovi

23. apríla 2012, Lukáš Machala, Nezaradené

V prílohe prikladám otvorený list pánovi županovi Pavlovi Frešovi, ktorý sa pridal k tým, ktorí bez príčiny a bez dôkazov  mediálne terorizujú a šikanujú našu rodinu od minulého štvrtka. Týmto sa zároveň chcem poďakovať všetkým ľuďom, ktorí môjmu otcovi vyjadrili morálnu podporu v úsilí očistiť svoje meno od lži a nenávisti z úst a pier „slušných občanov“ a „profesionálnych“ novinárov. Lukáš Machala

Vážený pán Frešo,

v dnešnom vydaní niektorých masovokomunikačných prostriedkov bola publikovaná správa, podľa ktorej nesúhlasíte, aby som vystúpil ako podpredseda Spolku slovenských spisovateľov na Národnej slávnosti na Devíne dňa 29.4.2012. Bol som jedným z tých, ktorí presadzovali, aby ste práve Vy, pán Frešo, ako župan Bratislavského samosprávneho kraja a opozičný politik mali možnosť vystúpiť a aktívne sa zúčastniť na tejto slávnosti. Chcel som aj týmto krokom pomôcť budovať tradíciu, aby sme si pripomenuli významné míľniky v slovenských dejinách všetci spoločne, bez rozdielu na politickú príslušnosť a svetonázor. Dlhodobo zastávam názor, že Slováci by sa mali prestať škriepiť a mali by hľadať spoločné východiská. Keďže neviem o tom, že by ste boli priamy a očitý svedok udalosti z minulého týždňa, ktorú tak okato, ba až propagandisticky zveličila Vaša politická súputníčka pani Magdaléna Vášáryová, som prekvapený, že takýmto spôsobom reagujete aj Vy. Rozumiem politickému boju a naháňaniu Vašich preferencií v boji o predsednícku stoličku v SDKÚ-DS, avšak neviem o tom, že by ste zastávali aj funkciu policajta, vyšetrovateľa, prokurátora či dokonca sudcu…
Pokiaľ viem, nie som verejný činiteľ a nezastávam ani žiadnu verejnú funkciu. Rovnako som presvedčený, že v tomto štáte stále platí prezumpcia neviny, aj keď v kontexte  minulo týždňovej udalosti so spisovateľom Janovicom išlo skôr o nedorozumenie a osobnú výmenu
názorov, ako o to, čo sa snažíte spolu s Vám vernými novinármi prezentovať. Vážený pán župan Frešo, som sklamaný ako občan tohto štátu, ktorý Vám svojimi daňami prispieva na Vaše funkčné požitky, že sa staviate do pozície politického komisára a používate polopravdy a demagógiu ako svoj politický nástroj. Ak má takýto človek viesť SDKÚ-DS, potom mi je jasné, že obroda v tejto strane nie je možná. Nebudem  verejne vystupovať v situácii, keď sa mi aj vďaka Vašej príčinlivosti ľudia vyhrážajú fyzickou ujmou. V tejto súvislosti Vás chcem láskavo požiadať, aby ste  Vy a Vaši stranícki kolegovia prestali bezhlavo útočiť a prihrievať si politickú polievočku na témach súvisiacich s mojou osobou. V opačnom prípade budem nútený chrániť svoje práva a oprávnené zájmy právnymi prostriedkami.  Nie som politik. Vážený pán župan, pomýlili ste si protivníka, pretože som občan Slovenskej republiky bez politickej príslušnosti. Na záver mi dovoľte, aby som Vám zaželal ničím a nikým nerušenú Národnú slávnosť na Devíne, aby ste tam mohli sami vystúpiť a prezentovať sa.

S pozdravom

Drahoslav Machala